5 nemokamos marketingo taktikos Jūsų verslui

taktikosJeigu kuriate savo verslą su ribotu biudžetu, turbūt tikrai nenorite daug pinigų išleisti marketingui. Tačiau naujų potencialių klientų ir galiausiai tikrų klientų neatsisakytumėte. Todėl šiandien rašau apie 5 nemokamus būdus, kaip reklamuoti save be didelių investicijų marketingui.

1. Tinklaraštis (man priimtiniau blog’as; atleiskit, kalbininkai)

Jei Jums reikia nuolatinio lankytojų srauto į Jūsų tinklalapį, blogo rašymas yra puikus būdas tai pasiekti. Ir tai tikrai nereiškia, kad turite būti kokio nors auksinės plunksnos konkurso laureatė ir turėti marias laiko rašyti straipsniukus tam blogui. Jeigu galite bent kartą per mėnesį (arba dažniau, jei norite) pasidalinti naudingais patarimais, tai tikrai bus naudinga. Svarbiausia, kad tai būtų reguliaru. Nebijokite dalintis nemokamais patarimais, nes rašydama blogą Jūs leisite savo skaitytojams sužinoti, kad esate savo srities žinovė, arba atskleisite, kokia gi ta Jūsų aistra. Būtent šiuo būdu Jūs pristatysite save, savo paslaugas ar prekes potencialiems klientams. O tai ypač naudinga, jei Jūs taikotės į klientes moteris… Mes, moterys, dažniausiai prekių, paslaugų teikėjus renkamės pagal nuojautą, pagal pardavėjo/paslaugų teikėjo asmenines savybes, netgi jei apie tai ir nepagalvojame. Todėl nebijokite būti atvira, įvelti šiek tiek asmeniškumo, rašyti savo istorijas, ne tik patarimus ar naujienas.

2. El. laiškų marketingas

Ar jau turite potencialių klientų elektroninio pašto adresų sąrašą? Jei taip, ar jis auga?

Elektroninio pašto rinkodara dažnai yra pamirštama, bet ji yra labai vertinga, ypač jeigu Jūs orientuojatės į internetinių paslaugų verslo plėtojimą. Jeigu galite pasiūlyti savo tinklapio lankytojams nemokamos informacijos arba greitą mažos problemos išsprendimą („gaukite mano naujienlaiškį” dažniausiai neužtenka), didelė tikimybė, kad lankytojas įves savo vardą bei el. pašto adresą, o Jūs tuo tarpu galėsite siųsti vertingus naujienlaiškius, pasiūlymus, naujienas, taip ir toliau tęstadama bendravimą su potencialiais klientais, kurie po kiek laiko gali tapti Jūsų tikraisiais pirkėjais.

Nedarykite tik vienos klaidos – nebandykite rankioti el. pašto adresų forumuose, skelbimuose, naudoti juos be leidimo. Teisę susisiekti su žmogumi bei jam siųsti naujienlaiškius Jus įgyjate tik tada, kai jis pats juos įrašo Jūsų svetainėje.

3. Socialinis marketingas

Aš tikiu, Jūs girdėjote apie socialinį marketingą, bet Jūs taip pat turbūt girdėjote, kad socialinė žiniasklaida yra laiką eikvojantis, varginantis, o kartais net visai beprasmis užsiėmimas. Ar tikrai?

Socialinį marketingą gali būti sunku išmokti, bet lengva įprasti švaistyti laiką tam. Prisipažinkit, turbūt ne kartą susimąstėte, kad per daug laiko praleidžiate Facebook’e tiesiog smalsaudama, kas, kur ir ką. Rezultatas – beveik nulinis. Ir jeigu nežinote, kuria linkme socialinį marketingą kreipti, tai beveik garantuota.

Svarbiausia, ką turite tikrai atsiminti, kad bet kurie socialiniai tinklai yra skirti bendravimui bei ryšio su žmonėmis puoselėjimui.  Tai Jūs galite padaryti būdama naudinga savo kuriamai bendruomenei, dalindamasi naudinga informacija, užmegzdama pokalbius, diskusijas, dalindamasi kitų žmonių idėjomis bei bendraudama su savo bendruomene/gerbėjais. Jie Jus pažins čia, Jūs įgysite jų pasitikėjimą, ir tada tikrai nebus sunku juos pakviesti į savo tinklapį, kuriame Jūs kažką parduodate.

4. Viešumas (Savireklama)

Ieškokite, kur galite pasidalinti savo patirtimi, istorija arba gal netgi įdomiu blogo straipsniu. Viešumas bet kuriuo atveju atneša vienokį ar kitokį žinomumą, o tai atneš didesnį kiekį potencialių klientų. Taip pat neatsisakykite, jei kažkas Jums siūlo parašyti apie save. Neatsisakykite, jei kažkas siūlo skaityti pranešimą. Nebijokite, įveikite tai.

5. Jūsų svetainė (tinklapis)

Jūs tikriausiai pastebėjote, kad dauguma iš aukščiau išvardytų marketingo taktikų  turi vieną bendrą bruožą – jie visi kalba apie Jūsų svetainę .

Jūsų svetainė yra Jūsų didžiausias turtas.

Svetainė, kuri yra gerai sukomponuota su įtikinamu turiniu, taps kitų marketingo taktikų pamatu.

Nė iš vietos be svetainės. Geros svetainės. Kaip patikrinti?

Ar Jūsų svetainė atspindi Jus? Ar ja lengva naudotis? Ar tekstas yra lengvai suprantamas Jūsų potencialiam klientui (t.y. ar kalbate jo žodžiais)? Ar aiškios Jūsų paslaugos/prekių aprašymai? Ar vos atsidaręs tinklapį, lankytojas iš karto supranta, ką siūlote ir ką jam toliau reikia daryti (pvz. uždaryti, užsisakyti naujienlaiškį ar eiti į blogą?)

Jei svetainės dar neturite, ir jei neturite piniginių lėšų samdyti dizainerį, galite pabandyti jį susikurti pati.


Žinote kokių nors dar būdų? Arba gal kažką jau panaudotoje? Pasidalinkite komentaruose.

Comments are closed.